FB

Profile szkół

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sobieszczanach

Sobieszczany 35

24-220 Sobieszczany

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sobieszczanach jest bezpieczna i przyjazna, otwarta na nowoczesne technologie. Umożliwia każdemu uczniowi uzyskanie sukcesu na miarę jego możliwości.
W naszej szkole zapewniamy:
- realizację programu ze zwiększoną liczbą godzin z języka angielskiego, matematyki, przyrody, informatyki oraz wychowania fizycznego;
- efektywne i skuteczne nauczanie oraz projekty edukacyjne;
- dobrze wyposażone sale w tablice interaktywne;
- zajęcia artystyczne oraz udział naszych uczniów w wielu konkursach i zawodach sportowych.
Nasza placówka oprócz budynku szkolnego z salami lekcyjnymi, salą informatyczną oraz sportową posiada również plac zabaw dla młodszych uczniów i przedszkolaków, a także boisko do piłki siatkowej i nożnej.
Naszym marzeniem jest pracownia biologiczno - chemiczna, dlatego zdecydowaliśmy się na udział w projekcie.

Dyrektor Szkoły: Beata Bąk
Koordynator Koloratorium w szkole: Lucyna Stopyra

Nasi uczniowie w konkursie:

Szkoła w konkursie

Ilość uczniów

Ilość uczniów
w projekcie

42

Miejsce

Miejsce
w rankingu

3

Punkty

Ilość
punktów

8 050,10

Lekcje z Koloratorium

Opis lekcji:

9 stycznia uczniowie klasy 8 uczestniczyli w zajęciach w ramach projektu Koloratorium. Uczniowie poznali właściwości skrobi, reakcję identyfikacji skrobi oraz w praktyczny sposób wykrywali ją w przyniesionych przez siebie produktach spożywczych, m. in. twarożkach, jogurcie, pieczywie, ryżu, makaronie. Po zajęciach praktycznych obejrzeli film edukacyjny i wypełnili karty pracy. Uczniowie na pewno na długo zapamiętają wnioski z eksperymentu.

Opis lekcji:

10 stycznia w ramach projektu Koloratorium uczniowie klasy IV mieli możliwość sprawdzenia ile tlenu znajduje się w powietrzu atmosferycznym. W 4-osobowych zespołach wykonali eksperyment, wypełnili w parach kartę obserwacji, a także obejrzeli film edukacyjny. Na podstawie eksperymentu uczniowie doskonale poradzili sobie z wyjaśnieniem, dlaczego płomień świecy gaśnie. Zastanowiliśmy się również nad tym, jakie inne gazy wchodzą w skład powietrza.

Opis lekcji:

Podczas zajęć przyrodniczych uczennice kl. V i VII wykonały eksperyment, którego celem było otrzymanie tlenku węgla (IV) w reakcji wodorowęglanu sodu z kwasem octowym. Postępując zgodnie z instrukcją uczennice otrzymały tlenek węgla (IV) i zbadały jego właściwości, zapisały wyniki obserwacji i wnioski oraz obejrzały filmik edukacyjny przygotowany przez Koloratorium. Zastanowiliśmy się wspólnie jaką rolę odgrywa soda w pieczeniu ciasta.

Opis lekcji:

18 stycznia uczniowie kl. VII wykonali eksperyment w ramach Koloratorium, którego celem było zbadanie wartości pH różnych produktów. Wspólnie zastanowiliśmy się również nad tym jakie produkty spożywcze mogą być użyte jako naturalne indykatory pH. Uczniowie w parach zapisali obserwacje i wnioski z eksperymentu. Jako podsumowanie obejrzeliśmy film edukacyjny. Wszystkim bardzo podobały się zajęcia, a wyniki pracy na pewno długo zostaną w pamięci.

Opis lekcji:

Klasa VIII wykonała kolejny eksperyment w projekcie Koloratorium, który wykazał że temperatura, alkohol oraz kwas przyczyniają się do denaturacji białka. Uczniowie zapisali obserwacje, jak również sformułowali wnioski. Część grupy zastanowiła się, nad tym jakie inne składniki mogą powodować denaturację białek. Uczniowie z wielkim skupieniem wykonywali kolejne kroki eksperymentu. Po lekcji przyznali, że oczekują następnych zajęć praktycznych.

Opis lekcji:

Uczennice klasy VII w ramach projektu Koloratorium zastanowiły się jak wykryć białko. W 4-osobowej grupie wykonały eksperyment z użyciem reakcji biuretowej. Wspólnie doszłyśmy do wniosku, że fioletowe zabarwienie, które się pojawiło świadczy o tym, że białko jajka kurzego zawiera białko. Uczennice zbadały również, czy twarożek zawiera białko. Stwierdziły, ale na pewno zapamiętają reakcję charakterystyczną dla wykrycia białka.

Opis lekcji:

Tematem naszych dzisiejszych zajęć w klasie VII była szybka krystalizacja soli, którą zaobserwowaliśmy na przykładzie roztworu przesyconego octanu sodu. Udało się nam zaobserwować zjawisko krystalizacji na ściankach probówki, którą mieszaliśmy lekko roztwór. Założyliśmy również hodowlę kryształu z roztworu nasyconego chlorku sodu.Jednak w tym przypadku na efekty musimy poczekać troszkę dłużej.Zajęcia cieszyły się wielkim zainteresowaniem uczniów.

Opis lekcji:

Dzisiaj uczniowie klasy VI wykonali eksperyment, którego celem było otrzymanie tlenu z nadtlenku wodoru z użyciem drożdży. Na podstawie przeprowadzonego eksperymentu uczniowie bez problemu podali cechy charakterystyczne dla tlenu. Obserwacje i wnioski zanotowane zostały w karcie eksperymentu. Jako podsumowanie obejrzeliśmy film zamieszczony na stronie Koloratorium. Wszystkim bardzo podobały się dzisiejsze zajęcia.

Opis lekcji:

Podczas ostatnich zajęć uczniowie klasy VIII wykonali eksperyment, który miał na celu izolację DNA z materiału roślinnego. W tym celu użyliśmy banana. Przy tej okazji przypomnieliśmy sobie również budowę DNA, a także zastanowiliśmy się nad tym, czy każdy organizm ma DNA. Uczniowie byli zachwyceni faktem, iż udało im się wyizolować materiał genetyczny banana. Na koniec obejrzeliśmy film zaprezentowany przez zespół Koloratorium.

Opis lekcji:

Dziś uczniowie klasy VI i VII wykonali eksperyment, w którym wykonali różne roztwory o różnej barwie i gęstości. Następnie pipetą odmierzali poszczególne roztwory i w kolejności od najcięższego do najlżejszego umieszczali w cylindrze miarowym. Powstała w ten sposób "barwna piramida roztworów". Uczniowie sami doszli do sformułowania wniosku, iż najgęstszy roztwór znajduję się na samym dole. Wszystkim bardzo podobały się dzisiejsze zajęcia.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.