FB

Profile szkół

Szkoła Podstawowa im. Edmunda Bojanowskiego w Kunowie

Szkolna 5

63-800 Kunowo

Szkoła Podstawowa im. Edmunda Bojanowskiego w Kunowie położona jest w malowniczej wsi Kunowo
w województwie wielkopolskim. Nasi uczniowie to bardzo zdolni młodzi ludzie, którzy chętnie angażują się w różnorodne konkursy i projekty. Podczas lekcji przyrodniczych ulubionym zajęciem uczniów jest eksperymentowanie i wykonywanie różnorodnych doświadczeń. Udział w konkursie jest dla nas ogromną szansą na to, aby wyremontować nasza szkolną pracownię i zakupić pomoce dydaktyczne.

Dyrektor Szkoły: Artur Kasprzak
Koordynator Koloratorium w szkole: Agata Wierzchowska

Nasi uczniowie w konkursie:

Szkoła w konkursie

Ilość uczniów

Ilość uczniów
w projekcie

60

Miejsce

Miejsce
w rankingu

12

Punkty

Ilość
punktów

6 215,33

Lekcje z Koloratorium

Opis lekcji:

W ramach lekcji z koloratorium przeprowadziliśmy doświadczenie ukazujące różnicę w gęstości różnych roztworów. W tym celu użyliśmy cukier, wodę, barwniki oraz naczynia laboratoryjne. Dzięki bezpośredniej obserwacji uczniowie dowiedzieli się czym jest gęstość a także jaka jest zależność między gęstością, masą i objętością roztworu. Kolorowe roztwory, które przygotowaliśmy utworzyły nam w cylindrze miarowym piękną i barwną tęczę.

Opis lekcji:

Doświadczenie ukazujące obecność oraz charakter dwutlenku węgla przeprowadzili uczniowie klasy VI. W doświadczeniu wykorzystaliśmy proste odczynniki, które dostępne są w każdej kuchni. Uczniowie przeprowadzili doświadczenie zgodnie z instrukcją. Po przeprowadzonym doświadczeniu wypełniliśmy kartę pracy, a także wykonaliśmy zadanie multimedialne ukazujące cechy charakterystyczne otrzymanego gazu.

Opis lekcji:

W ramach powtórzenia wiadomości o układzie pokarmowym wspólnie z klasą VII prowadziliśmy doświadczenie pt. "Skrobia - czyli dlaczego ziemniak tuczy". Uczniowie badali, które produkty spożywcze zawierają skrobię. Wśród badanych przez nas produktów znalazły się różne odmiany serów, chleb, makaron, ryż, ogórek, jabłko, ziemniak. Po przeprowadzeniu doświadczenia i wyciągnięciu wniosków uczniowie wypełnili kartę pracy oraz obejrzeli film edukacyjny.

Opis lekcji:

Doświadczenie pt. Czy jajecznica jest eksperymentem naukowym wykonał dla swoich kolegów uczeń klasy szóstej przy astyście nauczyciela chemii. W doświadczeniu wykazaliśmy jaki wpływ na białko mają różne czynniki m.in. dodanie gorącej wody, alkoholu czy też kwasu. Na podstawie doświadczenia mogliśmy wysunąć wniosek iż nie wszystkie dodawane substancje w jednakowy sposób działały na białko.

Opis lekcji:

Doświadczenie pt. "Jak zobaczyć białko" wykonaliśmy wraz z klasą VII, ponieważ omawialiśmy na lekcjach biologii zagadnienia związane ze składnikami pokarmowymi i układem pokarmowym. W doświadczeniu użyliśmy nie tylko białek jaja kurzego ale także innych produktów spożywczych. Dzięki przeprowadzonym zajęciom uczniowie mogli na własne oczy "zobaczyć białko", przypomnieć sobie budowę białka a także dowiedzieć się czym jest reakcja biuretowa.

Opis lekcji:

W ramach kolejnej lekcji z koloratorium przeprowadziliśmy w klasie siódmej doświadczenie pt. "Życiodajny tlen - jak go zmierzyć w powietrzu?". Uczniowie klasy siódmej wykonali doświadczenie zgodnie z instrukcją przygotowaną przez Śnieżkę, a następnie dzięki przeprowadzonej obserwacji i wysuniętym wnioskom uzupełnili przygotowaną kartę pracy. Na zakończenie pokazu obejrzeliśmy film edukacyjny.

Opis lekcji:

Przeprowadzenie doświadczenia poprzedziliśmy rozmową na temat pierwiastka jakim jest tlen. Uczniowie dowiedzieli się jakie miejsce w układzie okresowym zajmuje tlen oraz jakie są jego właściwości. Eksperyment mający na celu otrzymanie tlenu z nadtlenku wodoru i drożdży bardzo spodobał się naszym uczniom. Do wytworzonego gazu wprowadziliśmy żarzące się łuczywko, które zapaliło się jasnym płomieniem.

Opis lekcji:

Uczeń klasy siódmej przeprowadził wspólnie z nauczycielem doświadczenie ukazujące wartość PH różnych substancji używanych w życiu codziennym. Badaliśmy zarówno produkty spożywcze jak i kosmetyczne. Następnie odczytywaliśmy wartość ph na skali. W doświadczeniu wykazaliśmy również iż fenoloftaleina służy do wykrywania zasad. Ostatnim krokiem jaki wykonaliśmy było zbadanie wpływu kwasów na zabarwienie czarnej herbaty.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.