FB

Profile szkół

Szkoła Podstawowa im. Edmunda Bojanowskiego w Kunowie

Szkolna 5

63-800 Kunowo

Szkoła Podstawowa im. Edmunda Bojanowskiego w Kunowie położona jest w malowniczej wsi Kunowo
w województwie wielkopolskim. Nasi uczniowie to bardzo zdolni młodzi ludzie, którzy chętnie angażują się w różnorodne konkursy i projekty. Podczas lekcji przyrodniczych ulubionym zajęciem uczniów jest eksperymentowanie i wykonywanie różnorodnych doświadczeń. Udział w konkursie jest dla nas ogromną szansą na to, aby wyremontować nasza szkolną pracownię i zakupić pomoce dydaktyczne.

Dyrektor Szkoły: Artur Kasprzak
Koordynator Koloratorium w szkole: Agata Wierzchowska

Nasi uczniowie w konkursie:

Szkoła w konkursie

Ilość uczniów

Ilość uczniów
w projekcie

69

Miejsce

Miejsce
w rankingu

5

Punkty

Ilość
punktów

8 026,78

Lekcje z Koloratorium

Opis lekcji:

W ramach lekcji z koloratorium przeprowadziliśmy doświadczenie ukazujące różnicę w gęstości różnych roztworów. W tym celu użyliśmy cukier, wodę, barwniki oraz naczynia laboratoryjne. Dzięki bezpośredniej obserwacji uczniowie dowiedzieli się czym jest gęstość a także jaka jest zależność między gęstością, masą i objętością roztworu. Kolorowe roztwory, które przygotowaliśmy utworzyły nam w cylindrze miarowym piękną i barwną tęczę.

Opis lekcji:

Doświadczenie ukazujące obecność oraz charakter dwutlenku węgla przeprowadzili uczniowie klasy VI. W doświadczeniu wykorzystaliśmy proste odczynniki, które dostępne są w każdej kuchni. Uczniowie przeprowadzili doświadczenie zgodnie z instrukcją. Po przeprowadzonym doświadczeniu wypełniliśmy kartę pracy, a także wykonaliśmy zadanie multimedialne ukazujące cechy charakterystyczne otrzymanego gazu.

Opis lekcji:

W ramach powtórzenia wiadomości o układzie pokarmowym wspólnie z klasą VII prowadziliśmy doświadczenie pt. "Skrobia - czyli dlaczego ziemniak tuczy". Uczniowie badali, które produkty spożywcze zawierają skrobię. Wśród badanych przez nas produktów znalazły się różne odmiany serów, chleb, makaron, ryż, ogórek, jabłko, ziemniak. Po przeprowadzeniu doświadczenia i wyciągnięciu wniosków uczniowie wypełnili kartę pracy oraz obejrzeli film edukacyjny.

Opis lekcji:

Doświadczenie pt. Czy jajecznica jest eksperymentem naukowym wykonał dla swoich kolegów uczeń klasy szóstej przy astyście nauczyciela chemii. W doświadczeniu wykazaliśmy jaki wpływ na białko mają różne czynniki m.in. dodanie gorącej wody, alkoholu czy też kwasu. Na podstawie doświadczenia mogliśmy wysunąć wniosek iż nie wszystkie dodawane substancje w jednakowy sposób działały na białko.

Opis lekcji:

Doświadczenie pt. "Jak zobaczyć białko" wykonaliśmy wraz z klasą VII, ponieważ omawialiśmy na lekcjach biologii zagadnienia związane ze składnikami pokarmowymi i układem pokarmowym. W doświadczeniu użyliśmy nie tylko białek jaja kurzego ale także innych produktów spożywczych. Dzięki przeprowadzonym zajęciom uczniowie mogli na własne oczy "zobaczyć białko", przypomnieć sobie budowę białka a także dowiedzieć się czym jest reakcja biuretowa.

Opis lekcji:

W ramach kolejnej lekcji z koloratorium przeprowadziliśmy w klasie siódmej doświadczenie pt. "Życiodajny tlen - jak go zmierzyć w powietrzu?". Uczniowie klasy siódmej wykonali doświadczenie zgodnie z instrukcją przygotowaną przez Śnieżkę, a następnie dzięki przeprowadzonej obserwacji i wysuniętym wnioskom uzupełnili przygotowaną kartę pracy. Na zakończenie pokazu obejrzeliśmy film edukacyjny.

Opis lekcji:

Przeprowadzenie doświadczenia poprzedziliśmy rozmową na temat pierwiastka jakim jest tlen. Uczniowie dowiedzieli się jakie miejsce w układzie okresowym zajmuje tlen oraz jakie są jego właściwości. Eksperyment mający na celu otrzymanie tlenu z nadtlenku wodoru i drożdży bardzo spodobał się naszym uczniom. Do wytworzonego gazu wprowadziliśmy żarzące się łuczywko, które zapaliło się jasnym płomieniem.

Opis lekcji:

Uczeń klasy siódmej przeprowadził wspólnie z nauczycielem doświadczenie ukazujące wartość PH różnych substancji używanych w życiu codziennym. Badaliśmy zarówno produkty spożywcze jak i kosmetyczne. Następnie odczytywaliśmy wartość ph na skali. W doświadczeniu wykazaliśmy również iż fenoloftaleina służy do wykrywania zasad. Ostatnim krokiem jaki wykonaliśmy było zbadanie wpływu kwasów na zabarwienie czarnej herbaty.

Opis lekcji:

W ramach powtórzenia wiadomości z genetyki klasa ósma pracowała nad doświadczeniem związanym z obecnością DNA w organizmach roślinnych. Klasa została podzielona na 4 grupy. Następnie zadaniem każdej z grup było wyizolowanie materiału genetycznego z banana. Postępowaliśmy zgodnie z instrukcją koloratorium. Na zakończenie rozwiązaliśmy kartę pracy podsumowującą nasze doświadczalne zajęcia.

Opis lekcji:

Doświadczenie ukazujące proces krystalizacji wykonaliśmy mając do dyspozycji dwa odczynniki. Pierwsze - długotrwałe doświadczenie wykorzystywało chlorek sodu, natomiast szybki proces krystalizacji obserwowaliśmy używając octanu sodu. Aby nasze "kryształy" chlorku sodu były barwne użyliśmy barwników spożywczych. Pod koniec doświadczenia omówiliśmy cały proces oraz wykonaliśmy zadania na karcie pracy.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.