FB

Profile szkół

Szkoła podstawowa im. Bolesława Chrobrego w Żórawinie

MIKOŁAJA KOPERNIKA 15

55-020 ŻÓRAWINA

Nasza szkoła działa nieprzerwanie od 1945 roku. Początkowo lekcje odbywały się w starym poniemieckim budynku stojącym na tyłach dzisiejszej szkoły. W styczniu 1963 roku oddano do użytku tzw. Tysiąclatkę, w której uczymy się do dziś. W związku z wciąż powiększającą się liczbą mieszkańców powstały plany rozbudowy naszej placówki i z pewnością już najbliższe lata przyniosą ich realizację.
Atrakcyjne położenie naszej szkoły docenią przede wszystkim nowi mieszkańcy naszej gminy, a zwłaszcza ci, którzy przenieśli się do nas z Wrocławia. Budynek otacza rozległy, częściowo zadrzewiony teren zielony, na którym uczniowie mają do dyspozycji ścieżkę zdrowia, bieżnię, a także boisko do piłki nożnej (obecnie w trakcie rewitalizacji). Cały teren jest ogrodzony, oświetlony i objęty monitoringiem. Naprzeciwko szkoły znajduje się plac zabaw, a także park. Budynek szkolny znajduje się przy bocznej uliczce, która zapełnia się samochodami jedynie w godzinach przyjazdu i odjazdu uczniów.
Jesteśmy szkołą wspierającą naturalny rozwój ucznia, także tego o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dla nas Państwa dziecko jest najważniejsze. Oprócz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedmiotowców w skład naszej kadry wchodzą pedagog i pedagog specjalny (opiekun ucznia niepełnosprawnego), a także psycholog oraz logopeda, którzy prowadzą również indywidualne zajęcia dla uczniów.
Nauczanie języków obcych to nasz atut. Językiem wiodącym w naszej szkole jest język angielski, który dzieci poznają już od klasy zerowej. Dodatkowo wszyscy uczniowie klas IV-VIII uczą się języka niemieckiego. Zależy nam, by nasi wychowankowie osiągnęli sukces edukacyjny w następnym etapie nauczania, gdy drugi język obcy będzie już obowiązkowy.
Chcąc zapewnić naszym uczniom możliwość rozwijania ich zainteresowań i talentów, co roku poszerzamy ofertę zajęć pozalekcyjnych. Nasi wychowankowie uczestniczą w zajęciach Leo Maniaka, doskonalą język angielski z native speakerem, trenują siatkówkę, judo i karate, uczą się gry na gitarze oraz w szachy. Prężnie działa również koło filmowe i warsztaty teatralne.
Chcemy być szkołą nowoczesną, kształcącą ucznia na miarę XXI wieku, dlatego angażujemy się w ciekawe programy i projekty.

Dyrektor Szkoły: Lucyna Wasinkiewicz
Koordynator Koloratorium w szkole: MAGDA KAWULAK

Nasi uczniowie w konkursie:

Szkoła w konkursie

Ilość uczniów

Ilość uczniów
w projekcie

60

Miejsce

Miejsce
w rankingu

57

Punkty

Ilość
punktów

1 818,10

Lekcje z Koloratorium

Opis lekcji:

Klasa 7as uczestniczyła w lekcji doświadczalnej. Tematem zajęć było WYKRYWANIE SKROBI W PRODUKTACH SPOŻYWCZYCH. Postawiona na wstępie hipoteza została zweryfikowana eksperymentalnie. Niepoprawnym było stwierdzenie, że we wszystkich produktach spożywczych zawarta jest skrobia. Pod wpływem Płynu Lugola produkty zawierające skrobię barwią się na ciemnogranatowo. Jest to reakcja charakterystyczna umożliwiająca wykrywanie wielocukru.

Opis lekcji:

Uczniowie klas 8 wzięli udział w zajęciach eksperymentalnych. Celem zajęć był wykrywanie zawartości tlenu w powietrzu. Do krystalizatora / szalek Petriego/ z wodą włożono zapaloną świeczkę i przykryto zlewką. Po przykryciu świeczki zlewką płomień świeczki zaczął maleć i świeczka zgasła, jednocześnie podniosła się wraz poziomem wody o około 20 procent. Tlen podtrzymuje spalanie i stanowi ok 21% obj. powietrza.

Opis lekcji:

Uczniowie klasy 8b i 7as wzięli udział w kolejnej lekcji doświadczalnej.Chemiczne dmuchanie balonu-jest na to sposób.Do butelki wlej octu, do balonika wsyp sodę oczyszczoną. Balonik naciągnij ostrożnie na butelkę.Przechyl balon, wsypując jego zawartość do butelki.Powstaje gaz - dwutlenek węgla - który zajmuje dużą przestrzeń, dlatego balon rośnie. Gaz niepalny, cięższy od powietrza.Miłej zabawy:)

Opis lekcji:

Uczniowie klasy 8a i 8b uczestniczyli w lekcji, podczas której otrzymywany był tlen. Do cylindra wlewamy płyn do naczyń, wodę, wsypujemy drożdże, zalewany wodą utlenioną i mieszamy. Czekamy kiedy mieszanina zwiększy swoją objętość i przykładamy żarzące się łuczywko nad cylinder.Obserwujemy burzliwą reakcję wody utlenionej z drożdżami. Rozżarzone łuczywko po przyłożeniu nad zlewkę zapala się.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.