FB

Profile szkół

Szoła Podstawowa nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego

Kopernika 1

63-720 Koźmin Wlkp.

Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego, to placówka, do której uczęszczają uczniowie ciekawi świata, nowych wyzwań, chętnie uczestniczą w życiu szkoły, samodzielnie organizując wiele akcji. W tym roku szkolnym funkcjonujemy w dwóch budynkach, ze wzgledu na wprowadzoną Reformę Oświaty. W szkole działają organizacje takie jak: RSU, PTTK, LOP, SKO, ZHP. Uczniowie mogą rozwijać swoje pasje na wielu kołach zainteresowań, m. in.: Kółko Chemiczne, Koło Młodego Naukowca, Kółko Matematyczne, Koło Humanistyczne, Kółko Geograficzne, Koła Sportowe, Zajęcia Teatralne, Zajęcia przygotowujące uczniów do konkursów przedmiotowych oraz egzaminów zewnętrznych. Nie zapominamy również o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wspierając ich podczas zajęć wielospecjalistycznych i wyrównawczych. Nasi podopieczni biora również aktywny udział w wielu akcjach ogólnopolskich, takich jak: Dzień Tabliczki Mnożenia, Dzień Kropki, Dzień Praw Dziecka, Dzień Pluszowego Misia i wiele innych. Ciągle chcemy się rozwijać i zdobywać nowe doświadczenia naukowe, społeczne, kulturalne.

Dyrektor Szkoły: Arleta Szkudlarek
Koordynator Koloratorium w szkole: Paulina Brdys

Nasi uczniowie w konkursie:

Szkoła w konkursie

Ilość uczniów

Ilość uczniów
w projekcie

35

Miejsce

Miejsce
w rankingu

48

Punkty

Ilość
punktów

3 996,38

Lekcje z Koloratorium

Opis lekcji:

Uczniowie klas siódmych na lekcjach chemii otrzymywali dwutlenek wegla i badali jego właściwości. Z dużym zaangażowaniem i ciekawością obserwowali jak i dlaczego balon na butelce rośnie. Jeszcze większe zdziwienie na twarzach było widać, kiedy zapalone łuczywko włożyli do słoiczka, do którego delikatnie wpuścili otrzymany w baloniku gaz. Bardzo trafnie zapisali wnioski z przeprowadzonego doświadczenia.

Opis lekcji:

Uczniowie na lekcji badali skład powietrza, w tym zawartość tlenu. Doświadczenie przeprowadzili zgodnie z instrukcją. W karcie pracy zapisali swoje spostrzeżenia, twierdząc, że wiedzieli iż świeczka zgśnie. Nie spodziewali się jednak, że świeczka uniesie się do góry wraz z wodą. Po burzliwej dyskusji sformułowali wnioski i określili ilość tlenu w powietrzu. Dowiedzieli się, że tlen zajmuje ok. 20% objetości powietrza.

Opis lekcji:

Klasy siódme na lekcji poznały sposób odróżniania substancji o charakterze kwasowym i zasadowym. Uczniowie dowiedzieli sie co to jest skala pH i za pomocą czego można odczytać jej wartości. Poznali wskaźniki chemiczne (papierki wskaźnikowe i fenoloftaleinę) i bardzo szybko i z wielką ciekawością nauczyli się badać za ich pomocą pH różnych roztworów, których na codzień używają.

Opis lekcji:

Uczniowie klas siódmych na zakończenie działu Składniki powietrza.... otrzymywali gaz, którego właściwości poznali wcześniej. z przeprowadzonego eksperymentu dowiedzieli się, że drożdże to organizmy, które posiadają enzymy katalizujące rozkład nadtlenku wodoru. Z wielką radością obserwowali jak rozżarzone łuczywa rozpalają się w otrzymanym gazie, prawidłowo wnioskując, że tlen podtrzymuje spalanie.

Opis lekcji:

Na kolejnej lekcji z koloratorium, uczniowie badali zależność między masą, objetością i gęstością substancji. Po sporządzeniu roztworów o różnej gęstości odróżnili je kolorowymi barwnikami spożywczymi. Wlewając w odpowiedniej kolejności roztwory do cylindra potwierdzili róznice w ich gęstościach otrzymując kolorowe warstwy cieczy.

Opis lekcji:

Na kolejnej lekcji z koloratorium uczniowie poznali reakcję charakterystyczną skrobii. Dzięki temu mogli zbadać jej obecność w kilku produktach spożywczych - różnych serkach a także w kaszy, kisielu, chlebie.

Opis lekcji:

Na kolejnej lekcji z Koloratorium uczniowie wyizolowali DNA z banana. Dowiedzieli sie do czego służy ta substancja w każdej komórce organizmu i jak przenoszona jest informacja genetyczna.

Opis lekcji:

Na kolejnej lekcji z Kolortorium poznaliśmy definicję denaturacji i wysalania białka. Zbadaliśmy pod wpływem jakich czynników białko ulega denaturacji. Zastanawialiśmy się, czy inne czynniki niż badane w doświadczeniu powodują nieodwracalne ścięcie białka.

Opis lekcji:

W kolejnej części lekcji o białku uczestnicy zajęć poznali pojęcie białka, aminokwasów i wiązania peptydowego. Doświadczalnie przeprowadzili reakcję biuretową i dowiedzieli się, że dzięki tej reakcji można wykryć obecność białka w produktach spożywczych.

Opis lekcji:

Uczniowie klas siódmych przeprowadzili krystalizację octanu sodu z przesyconego roztworu tej soli. Poznali pojęcia roztworu nasyconego, nienasyconego i przesyconego.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.