FB

Profile szkół

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza

Trumiejki 42

82-550 Trumiejki

Jesteśmy niewielką szkołą wiejską, w której wszyscy doskonale się znają. Budynek szkoły jest bardzo zadbany i przyjazny dla uczniów. Maluchy z klas I-III zajmują parter, młodzież uczy się na piętrze. Na terenie naszej szkoły znajduje się hala sportowa i plac zabaw dla dzieci. Brać uczniowska jest świetnie zintegrowana dzięki wspólnym wyjazdom na zawody sportowe, do kina bądź teatru, a także imprezom szkolnym takim jak Andrzejki, Choinka, Pierwszy dzień wiosny czy Dzień Dziecka.
Sale lekcyjne są zadbane i w miarę możliwości wyposażone (głównie w plansze). Brakuje jednak przyrządów, modeli i okazów. Udział w programie jest ogromną szansą dla naszej szkoły.

Dyrektor Szkoły: Kazimierz Kowalczyk
Koordynator Koloratorium w szkole: Wioleta Kossak-Mościcka

Nasi uczniowie w konkursie:

Szkoła w konkursie

Ilość uczniów

Ilość uczniów
w projekcie

34

Miejsce

Miejsce
w rankingu

2

Punkty

Ilość
punktów

1 866,38

Lekcje z Koloratorium

Opis lekcji:

Lekcje związane z czymś niewidzialnym są najtrudniejsze, skąd niby wiadomo jakie i ile gazów jest w powietrzu? W klasie 7 na lekcji o ukł. oddechowym pokazałam, a właściwie przypomniałam uczniom o właściwościach tlenu i jego ilości w powietrzu. Młodzież obejrzała profesjonalnie przeprowadzone doświadczenie, a następnie 3x sami wykazali zawartość tlenu w powietrzu. Jakaż to była frajda, a przy okazji wyszedł charakter interdyscyplinarny tematu.

Opis lekcji:

W ramach lekcji podsumowującej dział o układzie pokarmowym w klasie 7 przeprowadziliśmy doświadczenie na wykrywanie skrobi w produktach dostępnych na rynku, a konkretnie w serkach i jogurtach. Uczniowie najpierw obejrzeli film dostępny na stronie koloratorium, a następnie samodzielnie wykonali doświadczenie. Oczywiście wzbudziło ono wiele emocji, jak wszystko co uczniowie mogą wykonać sami, i do tego zmiany barwy ;)

Opis lekcji:

Podczas lekcji dot. grzybów i bakterii rozmawialiśmy na temat wypieków (pączki i drożdżówki) ;) uczniowie poznali przyczynę pulchności wypieków. Wspólnie przeprowadziliśmy doświadczenie wykazujące powstawanie dwutlenku węgla. Uczniowie najpierw obejrzeli film instruktażowy, a następnie sami przeprowadziliśmy doświadczenie. Głos zabrał także młody strażak z ochotniczej straży pożarnej, który potwierdził, że to tlen a nie CO2 podtrzymuje spalanie!

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.