FB

Profile szkół

Publiczna Szkoła Podstawowa im Jana Pawła II w Kostrzy

Żeromskiego 22

58-150 Kostrza

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kostrzy mieści się w małej wsi w województwie dolnośląskim, liczącej około 700 mieszkańców. Otacza ją ogród szkolny z kolorowym placem zabaw i altanką. W pobliżu działają liczne kamieniołomy i zakłady kamieniarskie, w których zatrudnienie znajduje wielu rodziców naszych uczniów.
Patronem szkoły jest św. Jan Paweł II, Wielki Polak, Wielki Człowiek, którego nauka nam towarzyszy na co dzień.
Budynek szklony jest centrum aktywności w naszej wsi. Skupia bowiem w sobie nie tylko siedzibę szkoły, ale również biblioteki publicznej i ośrodka zdrowia.
Społeczność szkolną tworzy 24 pracowników i 58 uczniów z klas 4-8 (kl.IV-10, kl.V-16, kl.VI-8, kl.VII-10, kl.VIII-14). Każdy z nich jest inny i ma oryginalne zainteresowania. Można powiedzieć, że są "koloratorium" pośród granitowego serca Polski, jak określa się region, w którym mieszkamy. Możemy więc stwierdzić z pewnością, że doskonale wpiszemy się w założenia programu, ponieważ kreatywność i aktywna nauka to coś, co lubimy i tym właśnie kierujemy się w codziennych działaniach.

Dyrektor Szkoły: Halina Wydmuch
Koordynator Koloratorium w szkole: Małgorzata Głuszczak

Nasi uczniowie w konkursie:

Szkoła w konkursie

Ilość uczniów

Ilość uczniów
w projekcie

55

Miejsce

Miejsce
w rankingu

6

Punkty

Ilość
punktów

7 896,48

Lekcje z Koloratorium

Opis lekcji:

W ramach lekcji z koloratorium przeprowadziliśmy w klasie VII doświadczenie pt: " Życiodajny tlen-jak go zmierzyć w powietrzu?". Nauczyciel przygotował wszystkie potrzebne materiały do wykonania doświadczenia. Następnie uczniowie pod nadzorem nauczyciela wykonali doświadczenie zgodnie z instrukcją.Dzięki przeprowadzonej obserwacji i wysuniętym wnioskom uzupełnili przygotowaną kartę pracy.

Opis lekcji:

Tym razem klasa 8 przypomniała sobie informacje o dwutlenku węgla i wykonała doświadczenie zgodnie z instrukcją przygotowana przez Koloratorium. W wyniku zmieszania sody oczyszczonej i octu wytworzył się bezbarwny gaz, który dość szybko wypełnił balonik. Następnie uczniowie sprawdzili palność tego gazu. Na koniec zajeć wspólnie ustalili i zapisali wnioski na karcie obserwacji ucznia.

Opis lekcji:

W ramach kolejnej lekcji z koloratorium uczniowie klasy 7 zmierzyli się z doświadczeniem, które miało na celu otrzymanie tlenu z nadtlenku wodoru z użyciem drożdży. Po przeprowadzeniu doświadczenia zgodnie z instrukcją zaobserwowali, że suche drożdże w połączeniu z wodą utlenioną, kroplą płynu do naczyń i barwnikiem, silnie się pienią ( u nas na niebiesko).

Opis lekcji:

Tym razem uczniowie klasy 6 przeprowadzili doświadczenie mające na celu wyjaśnienie pojęć: masy, gęstości i objętości. Uczniowie dowiedzieli się jaka jest zależność między gęstością, masą i objętością roztworu. Byli zachwyceni zjawiskowo kolorową piramidą roztworów, którą stworzyli.

Opis lekcji:

Uczniowie klasy 5 przeprowadzili eksperyment w ramach kolejnej lekcji z koloratorium. Miał on na celu wykrycie skrobi w produktach spożywczych. Pracując w grupach uczniowie porównywali wyniki doświadczenia z próbą kontrolną oraz wyciągnęli wnioski. Wyniki swojej pracy przekazali swoim starszym kolegom.

Opis lekcji:

Tym razem uczniowie klasy 8 z pomocą Koloratorium szukali odpowiedzi na pytanie: " Czy banan i kiwi ma DNA?" Pracując w grupach uczniowie dokładnie wykonali każdy etap doświadczenia. W ostatnim etapie zaobserwowali wyizolowane "nici" DNA. O poszczególnych etapach i wynikach swojej pracy opowiedzieli swoim młodszym kolegom.

Opis lekcji:

Uczniowie klasy 7 zajęli się eksperymentem, który miał na celu wykazanie, że ogrzewanie, dodawanie kwasu i alkoholu powoduje denaturację białka jaja kurzego. Zauważyli zmiany wyglądu w każdej z próbek. Obserwacjami i wnioskami podzielili się ze swoimi kolegami z innych klas.

Opis lekcji:

Klasa 7 wykonała kolejny eksperyment z pomocą Koloratorium, mający na celu wykrycie białka. Uczniowie poznali mechanizm reakcji biuretowej, charakterystycznej dla wiązań peptydowych zawartych w białkach. Wynik przeprowadzonego przez nich doświadczenia (uzyskany fioletowy kolor) był dla nich niesamowitym zaskoczeniem.

Opis lekcji:

Uczniowie klasy 5 przeprowadzili doświadczenie mające na celu poznanie pojęcia pH. Na początku, za pomocą papierków wskaźnikowych, badali pH różnych substancji z którymi spotykamy się na co dzień. Następnie zbadali wpływ cytryny i sody oczyszczonej na zabarwienie czarnej herbaty. Na końcu wykorzystaliśmy fenoloftaleinę oraz dodatkowo oranż metylowy do wykrywania kwasów i zasad. Całe doświadczenie okazało się niezwykle kolorowe.

Opis lekcji:

Uczniowie klasy 8 wykonali eksperyment, za pomocą którego poznali proces krystalizacji. Do przeprowadzenia doświadczenia wykorzystali octan sodu (bezwodny) oraz dodatkowo azotan V potasu. Z tych odczynników uczniowie przygotowali roztwory przesycone. Krystalizacja została wywołana przez niewielką ilość kryształków soli. Krystalizacja użytych soli była bardzo efektowna.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.