FB

Profile szkół

Filialna Szkoła Podstawowa w Świerszczowie

Świerszczów 13 b

21-070 Świerszczów

Filialna Szkoła Podstawowa w Świerszczowie wchodzi w skład Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi
im. 7 Pułku Ułanów Lubelskich w Cycowie. Położona jest na Pojezierzu Łęczyńsko - Włodawskim w okolicach Poleskiego Parku Narodowego w Urszulinie.
Szkoła stwarza uczniom możliwości wszechstronnego rozwoju intelektualnego, fizycznego, społecznego
i obywatelskiego poprzez działania mające na celu umożliwienie rozwoju uzdolnień, zainteresowań, wyrównywanie szans edukacyjnych, udzielanie pomocy w zdobywaniu dodatkowej wiedzy i rozwój umiejętności.
Uczniowie naszej szkoły chętnie biorą udział i odnoszą sukcesy w konkursach i projektach. Dlatego postanowiliśmy przystąpić do Projektu Śnieżki - Koloratorium. W naszej szkole każdy uczeń jest ważny, a jego potrzeby i harmonijny rozwój są priorytetem. Kameralne warunki pozwalają dostrzec każdego wraz z jego uzdolnieniami, ale i problemami.Interdyscyplinarne zadania, wykonane przez uczniów, pozwolą im rozwijać wiedzę oraz rozbudzać ciekawość i zainteresowania.W podejmowanych działaniach możemy zawsze liczyć na uczniów i ich rodziców.

Dyrektor Szkoły: Marian Bartniczuk
Koordynator Koloratorium w szkole: Eliza Enskajt

Nasi uczniowie w konkursie:

Szkoła w konkursie

Ilość uczniów

Ilość uczniów
w projekcie

21

Miejsce

Miejsce
w rankingu

9

Punkty

Ilość
punktów

7 640,10

Lekcje z Koloratorium

Opis lekcji:

W ramach zajęć dodatkowych przeprowadziliśmy doświadczenie ukazujące różnicę w gęstości różnych roztworów. Użyliśmy do tego cukru,wody,barwników oraz szklanek. Uczniowie przygotowali 3 roztwory różniące się gęstością, następnie do szklanki wlewali kolejno roztwory od najgęstszego do najmniej gęstego. Powstały wyraźnie oddzielone barwne warstwy.

Opis lekcji:

Uczniowie klasy 4 zajęli się procesem denaturacji białka. Do tego celu użyli 3 białek, 3 szklanek oraz wrzątku, octu i spirytusu. Na białko jaka kurzego podziałali kolejno wrzątkiem, octem, spirytusem. Zauważyli zmiany wyglądu w każdej z próbek, jednak różniły się one między sobą. Wyjaśniliśmy co to takiego jest proces denaturacji i że zachodzi pod wpływem wysokiej temeperatury, kwasów oraz alkoholu.

Opis lekcji:

Zajęcia z otrzymywania dwutlenku węgla przeprowadziłam w klasie IV.Uczniowie do 2 butelek wlali ocet, a do baloników wsypali po 2 łyżeczki sody oczyszczonej, następnie baloniki założyli na butelki. Po napełnieniu baloników gazem uczniowie przeleli do 2 szklanek, gdzie w 1 szklance płonące łuczywko zgasło, wylany z drugiej szklanki gaz zgasił świeczkę. Na koniec doświadczenia uczniowie uzupełnili karty pracy.

Opis lekcji:

Uczniowie klasy 4 z pomocą Koloratorium szukali odpowiedzi na pytanie: " Czy banan i kiwi ma DNA?" Pracując w wspólnie uczniowie dokładnie wykonali każdy etap doświadczenia. W ostatnim etapie zaobserwowali wyizolowane "nici" DNA. O poszczególnych etapach i wynikach swojej pracy opowiedzieli swoim młodszym kolegom.

Opis lekcji:

W ramach lekcji z Koloratorium klasa IV przeprowadziała doświadczenie pt: " Życiodajny tlen-jak go zmierzyć w powietrzu?". Następnie uczniowie pod okiem nauczyciela wykonali doświadczenie zgodnie z instrukcją.Dzięki przeprowadzonej obserwacji i wysuniętym wnioskom uzupełnili przygotowaną kartę pracy.

Opis lekcji:

Na zajęciach został przeprowadzony eksperyment mający na celu zaprezentowanie reakcji identyfikacyjnej dla skrobi. Uczniowie używali do tego płynu Lugola. Testowali zawiesinę sporządzoną z mąki ziemniaczanej oraz różne rodzaje twarożków. Skrobię wykryto w mące ziemniaczanej i zawiesinie. Uczniowie dowiedzieli się, że skrobia to cukier złożony, który reaguje z jodem dając granatowe zabarwienie.

Opis lekcji:

Eksperyment miał na celu zilustrowanie, jak w prosty sposób wykazać różnicę w odczynie roztworu i jego pH wybranych produktów spożywczych, detergentów i środków myjących. Podsumowaniem zająć było obejrzenie filmu edukacyjnego na temat znaczenia pojęcia pH roztworu i wypełnienie kart obserwacji ucznia. Cel doświadczenia został osiągnięty.

Opis lekcji:

To doświadczenie zostało poprzedzone rozmową na temat pierwiastka jakim jest tlen. Uczniowie dowiedzieli się jakie miejsce w układzie okresowym zajmuje tlen oraz jakie są jego właściwości. Eksperyment mający na celu otrzymanie tlenu z nadtlenku wodoru i drożdży bardzo spodobał się naszym uczniom. Do wytworzonego gazu wprowadziliśmy żarzące się łuczywko, które zapaliło się jasnym płomieniem.

Opis lekcji:

Doświadczenie zostało przeprowadzone na zajęciach dodatkowych. Uczniowie zostali zapoznani z pojęciem roztworu przesyconego oraz krystalizacji. Mogli na własne oczy zobaczyć bardzo szybko przebiegający proces krystalizacji ciepłego lodu.

Opis lekcji:

Przeprowadzone doświadczenie miało ukazało uczniom negatywny wpływ alkoholu etylowego, octu spirytusowego oraz gorącej wody na strukturę białka. Po doświadczeniu można było wyciągnąć wnioski, że najbardziej negatywny wpływ na białko, który jest podstawowym budulcem organizmu, ma alkohol.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.