Jesteśmy szkołą, w której priorytetem w działaniach dydaktyczno-wychowawczych jest mądrość, uczciwość, pracowitość, patriotyzm, współpraca i partnerstwo.
Ilość uczniów
w projekcie
29
Miejsce
w rankingu
25
Ilość
punktów
6 166,67
W ramach lekcji biologii, uczniowie odkrywali jakie niezwykłe właściwości posiada ślina. W pierwszej kolejności zebrali wszystkie znane im infromacje dotyczące skrobi i przedstawili jej charakterystykę. Następnie z użyciem podanej instrukcji przeprowadzili doświadczenie. Zostało ono uzupełnione o próbę z proszkiem do prania. Jakież zdziwnienie na twarzach młodych naukowców wywołał fakt, że ten detergent również potrafi trawić skrobię!
To doświadczenie pozwoliło na utrwalenie metodologii przeprowadzania eksperymentu. Uczniowie przeprowadzili badanie wpływu kwasu octowego na strukturę kości indywidualnie, w domu. Każdy z nich sporządził raport uwzględniający problem badawczy, hipotezę, próbę badawczą i kontrolną, a także obserwacje i wnioski. Zdięcia wykonywane w w jego trakcie pozwoliły na przygotowanie pięknych prezentacji.
Krew to płyn, który wzbudza wiele emocji. Jedni się jej boją, innych fascynuje. Uczniowie naszej szkoły wykonali sztuczną krew i przy tym rówież nie zabrakło wrażeń! Na podstawie zdięć krwi żylnej i tętniczej ocenili , do której z nich bardzej zbliżony jest ich model. Wyjaśniali przyczyny różnic. Z wielkim zaciekawieniem oglądali preparaty mikroskopowe krwi ludzkiej, a następnie rysowali obraz widziany pod mikroskopem.
Uczniowie klasy V realizowali w ramach lekcji biologii meteriał dotyczący probiotycznych bakterii jelitowych. Zostali szczegółowo zapoznani z procesem fermentacji i korzyściami jakie on ze sobą niesie. Wyszukiwali informacje na temat "drugiego mózgu", który mamy w jelitach. Ponato każdy wykonał doświadczenie zgodnie z instrukcją KOLORATORIUM. Efekty zaprezentowali w trakcie lekcji zdalnych. Piątaki to prawdziwi, profesjonalni naukowcy! :)