FB

Profile szkół

Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Radawnicy

Szkolna 2

77-400 Radawnica

29. 08. 2004 r. nastąpiło uroczyste otwarcie nowego obiektu szkolnego przy ulicy Szkolnej 2.
12 czerwca 2005 roku odbyła się uroczystość nadania im. Jana Brzechwy oraz wręczenia sztandaru Szkole Podstawowej w Radawnicy. 10 czerwca 2006 roku w szkole otwarte zostało Małe Muzeum Radawnicy i Jej Okolic 6 czerwca 2007 roku otwarte zostało przy szkole Małe Arboretum. Nasza szkoła wciąż się rozwija.

Dyrektor Szkoły: Karol Wielgus
Koordynator Koloratorium w szkole: Kornelia Jach-Słonka

Nasi uczniowie w konkursie:

Szkoła w konkursie

Ilość uczniów

Ilość uczniów
w projekcie

36

Miejsce

Miejsce
w rankingu

60

Punkty

Ilość
punktów

3 541,72

Lekcje z Koloratorium

Opis lekcji:

Na lekcjach chemii uczniowie klas 7 i 8 uczcili 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości, wykorzystując propozycję "Koloratorium Śnieżki". Wykonywano doświadczenie, w którym otrzymano dwutlenek węgla i badano jego właściwości. Produkt reakcji wypełniał przygotowane przez uczniów balony. Na koniec zajęć utworzono biało-czerwoną balonową flagę.

Opis lekcji:

W dniu 6 marca odbył się w naszej szkole V Dzień Nauki, podczas, którego wszyscy uczniowie samodzielnie wykonywali różne eksperymenty. M.in. wykonywano doświadczenia z lekcji Koloratorium. Uczniowie poznali sposób wykrywania skrobi i mogli sprawdzić, czy jest ona zawarta w wybranych produktach spożywczych. Przy okazji uczniowie klas czwartych wykonali ziemniaczane pieczątki.

Opis lekcji:

W dniu 6 marca odbył się w naszej szkole V Dzień Nauki, podczas, którego wszyscy uczniowie samodzielnie wykonywali różne eksperymenty. M.in. wykonywano doświadczenia z lekcji Koloratorium. Uczniowie poznali sposób wykrywania białka za pomocą reakcji biuretowej i mogli sprawdzić, czy jest ono zawarte w wybranych produktach spożywczych. Przy okazji zademonstrowano wykrywanie białka metodą ksantoproteinową.

Opis lekcji:

Podczas zorganizowanego w szkole V Dnia Nauki uczniowie realizowali lekcje z Koloratorium Śnieżki i m. in. sprawdzali w jaki sposób można "zrobić" jajecznicę. Uczniowie przekonali się, że nie tylko obróbka termiczna, ale również działanie wszelakich substancji może doprowadzać do denaturacji białka. Sprawdzono wpływ kwasu octowego, alkoholu, soli i gorącej wody na białko oraz omówiono skutki denaturacji w życiu codziennym i na organizm człowieka.

Opis lekcji:

Lekcja z Koloratorium dotycząca badania zawartości tlenu w powietrzu przyniosła uczniom wiele zabawy, ale też pozwoliła zrozumieć to, o czym "na sucho" dowiadują się z książek. Uczniowie samodzielnie wykonywali doświadczenie ze świeczką, by stwierdzić, ile tlenu jest w powietrzu. Mogli też tym eksperymentem wyjaśnić, co dzieje się, gdy tlenu zabraknie. Poruszono również zagadnienia związane z pożarami i sposobami ich gaszenia.

Opis lekcji:

Podczas Dnia Nauki w szkole uczniowie klas starszych "nadzorowali" warsztaty chemiczne dla uczniów klas młodszych, którzy mieli okazję wykonywać doświadczenia z lekcji Koloratorium. Jednym z doświadczeń było otrzymywanie tlenu z rozkładu wody utlenionej i badanie jego właściwości. Doświadczenie miało ciekawy przebieg, a uczniowie mogli zbadać podtrzymywanie palenia przez tlen. Przy okazji omówiono znaczenie tlenu dla przyrody i życia człowieka.

Opis lekcji:

Eksperyment, który uczniowie mieli okazję wykonać podczas Dnia Nauki, i który dotyczył powstawania roztworów o różnych gęstościach okazał się dla nich trudnym , ale jednocześnie bardzo ciekawym. Uczniowie bardzo starali się wykonać go dokładnie, aby powstała "barwna piramida roztworów". Nie każdemu udało się ją stworzyć, ale wszyscy stwierdzili, że "praktyka czyni mistrza". Dodatkowo uczniowie poznali pojęcie gęstości.

Opis lekcji:

Doświadczenie zrealizowane podczas Dnia Nauki w szkole pozwoliło uczniom klas IV-VI zapoznać się z pojęciem skali pH i indykatorów. Uczniowie mogli samodzielnie badać pH oraz odczyny substancji i roztworów z życia codziennego. Zmiana barwy wskaźników była dla nich zaskakująca i ciekawa. Zapoznano uczniów również z pojęciem wskaźników naturalnych i ich wykorzystaniem w życiu codziennym.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.