FB

Profile szkół

Szkoła Podstawowa w Sudragach

Szkolna 10

09-200 Sudragi

Szkoła Podstawowa w Sudragach położona jest w pięknej mazowieckiej miejscowości w gminie Sierpc. W naszej placówce prężnie działa wiele organizacji, m.in. Szkolny Klub Wolontariatu "Serce na dłoni", Ludowo Uczniowski Klub Sportowy, drużyna harcerska. Jesteśmy bardzo małą szkołą i naszym wielkim marzeniem jest dobrze wyposażona pracownia przyrodnicza. Jesteśmy szkołą, w której uczniowie, ich rodzice i nauczyciele stwarzają odpowiednią atmosferę dla porozumienia w celu tworzenia wspólnej wizji rozwoju społecznego uczniów.

Dyrektor Szkoły: Iwona Wiśnewska
Koordynator Koloratorium w szkole: Małgorzata Korpolińska

Nasi uczniowie w konkursie:

Szkoła w konkursie

Ilość uczniów

Ilość uczniów
w projekcie

45

Miejsce

Miejsce
w rankingu

8

Punkty

Ilość
punktów

7 653,11

Lekcje z Koloratorium

Opis lekcji:

Celem doświadczenia było wykrycie białka za pomocą reakcji biuretowej. Uczniowie zachwycali się kolorem soli miedzi, powstałego osadu wodorotlenku i zmianą barwy na fioletową po kontakcie z białkiem. Uczniowie przypomnieli sobie informacje na temat budowy białka. Wykonali doświadczenie, które pozwoliło im udowodnić istnienie białka w produktach spożywczych wypełnili kartę obserwacji. Po wykryciu białka w jajku sprawdzali inne produkty spożywcze.

Opis lekcji:

Celem zajęć było wykazanie, że ogrzewanie, dodawanie kwasu i alkoholu powoduje denaturację białka jajka kurzego. W tym celu przeprowadziliśmy eksperyment naukowy. Uczniowie zostali zapoznani z pojęciami: denaturacja, wysalanie białka, koagulacja, zol, żel, kwas, alkohol. Dodatkowo został wyświetlony film edukacyjny. Zajęcia omówione i podsumowane, a cel lekcji osiągnięty.

Opis lekcji:

Na lekcji biologii powtórzyli wiadomości o kwasie deoksyrybonukleinowym - DNA, następnie przystąpili w grupach do wykonania eksperymentu. Wyizolowali materiał genetyczny w komórce banana. Wszyscy uczniowie wykazali się dużym zaangażowaniem. Zauważyli na granicy płynów nitki DNA. Potem wypełnili karty pracy i zastanowili się jakie znaczenie ma DNA dla organizmów.

Opis lekcji:

Na zajęciach przeprowadziliśmy eksperyment mający na celu zaprezentowanie reakcji identyfikacyjnej skrobi oraz jej praktyczne wykorzystanie w stwierdzeniu obecności tej substancji w różnych produktach spożywczych. Uczniowie zostali zapoznani z pojęciami: cukier prosty i złożony. Wiedzą,że skrobia to złożony cukier, który reaguje z jodem dając granatowe zabarwienie. Potrafią wyjaśnić budowę skrobi oraz zależność tej budowy od efektu reakcji.

Opis lekcji:

Eksperyment miał na celu zilustrowanie, jak w prosty sposób wykazać różnicę w odczynie roztworu i jego pH wybranych produktów spożywczych, detergentów i środków myjących. Podsumowaniem zająć było obejrzenie filmu edukacyjnego na temat znaczenia pojęcia pH roztworu i wypełnienie kart obserwacji ucznia. Cel zajęć osiągnięty.

Opis lekcji:

Celem naszych zajęć było wyjaśnienie, jak powstają roztwory o różnej gęstości oraz jaka jest zależność pomiędzy gęstością, masą i objętością roztworu. Zależności tych pojęć zostały wyjaśnione w oparciu o proste doświadczenie związane z roztworami o różnej gęstości. Uczniowie zostali zapoznani z pojęciami: masa, gęstość, objętość, znają zależność tych pojęć wynikającą ze wzoru, potrafią wykorzystać te pojęcia w obliczeniach chemicznych.

Opis lekcji:

Uczennice przeprowadziły doświadczenie dot. tlenku węgla(IV) zgodnie z instrukcją, otrzymały tlenek węgla (IV) i zbadały jego właściwości, zapisały wyniki obserwacji i wnioski oraz obejrzały filmik edukacyjny. W wyniku reakcji octu z sodą oczyszczoną wydzielił się gaz, który „napompował” przygotowaną gumową rękawiczkę. Następnie po zbadaniu właściwości tego gazu uczniowie sformułowali wnioski.

Opis lekcji:

Celem doświadczenia było otrzymanie tlenu i badanie jego właściwości. W wyniku zainicjowanej reakcji otrzymali silnie pieniącą się kolorową substancję i od razu sprawdzili, czy wydzielającym się gazem jest tlen – rozżarzone łuczywko zapaliło się jasnym płomieniem. Następnie uczniowie wypełnili karty pracy.

Opis lekcji:

Eksperyment miał na celu sprawdzić zawartość tlenu w powietrzu atmosferycznym. Uczniowie dowiedzieli, że tlen jest składnikiem powietrza i podtrzymuje palenie. Po zużyciu go pod szklanką płomień świecy gaśnie, a jego miejsce zajmuje woda. Uczniowie opracowali wnioski, że tlen zajmuje ok. 1/5 objętości powietrza atmosferycznego. Wypełnili karty pracy i zastanowili się, jakie inne gazy wchodzą w skład powietrza

Opis lekcji:

Celem doświadczenia była krystalizacja soli, którą zaobserwowaliśmy na przykładzie roztworu przesyconego octanu sodu. Uczniowie przygotowali roztwór przesycony octanu sodu, a następnie pozostawili go, aby obniżyła się jego temperatura. Po umieszczeniu niewielkiej ilości zainicjowali proces krystalizacji. Wypełnili karty pracy i przeanalizowali wpływ temperatury na zaistniałe zjawiska

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.