FB

Profile szkół

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Św. Jadwigi Śląskiej w Cholewianej Górze

Młynarze 23

37-430 Cholewiana Góra

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Św. Jadwigi Śląskiej położona jest w malowniczej wsi Cholewianej Górze, w prężnie rozwijającej się liczącej 10 200 mieszkańców gminie Jeżowe, w województwie podkarpackim.
Każdego roku nasi uczniowie uzyskują bardzo dobre wyniki w egzaminach zewnętrznych.
Nauczyciele przeprowadzają w naszej szkole liczne konkursy np. Międzyszkolny Konkurs Ekologiczno-Przyrodniczy, Gminny Konkurs Piosenki Przedszkolnej.
Bardzo odświętnie odbywają się liczne uroczystości z udziałem rodziców, dziadków np. Dzień Rodziny.
Szkoła organizuje liczne akcje charytatywne, w które angażują się wszyscy uczniowie (np. zbiórka baterii, makulatury, nakrętek).
Wspólnie z Nadleśnictwem Kolbuszowa i innymi szkołami organizujemy rajdy rowerowe po okolicznych lasach. Biorąc w nich udział uczniowie naszej szkoły wykazują się sprytem, wiedzą przyrodniczą oraz świetną orientacją w terenie. Przeprowadzając badania i eksperymenty poszerzają swoją wiedzę, poznają środowisko lokalne, rozbudowują szacunek dla przyrody i dla drugiego człowieka.
Uczniowie chętnie angażują się w liczne projekty edukacyjne organizowane przez nauczycieli, co daje im możliwość pokazania swoich umiejętności.

Dyrektor Szkoły: Grzegorz Kołodziej
Koordynator Koloratorium w szkole: Justyna Ziober

Nasi uczniowie w konkursie:

Szkoła w konkursie

Ilość uczniów

Ilość uczniów
w projekcie

50

Miejsce

Miejsce
w rankingu

10

Punkty

Ilość
punktów

7 427,93

Lekcje z Koloratorium

Opis lekcji:

Uczniowie naszej szkoły z sody oczyszczonej i octu otrzymali bezbarwny gaz, który wypełnił balonik założony na kolbę. Sprawdzili jego właściwości, w szczególności jego palność. Zapalone łuczywko gasło po włożeniu do szyjki kolby. Wnioski które uczniowie wyciągnęli na podstawie przeprowadzonego doświadczenia - dwutlenek węgla jest gazem niepalnym i nie podtrzymuje spalania, powoduje zmętnienie wody wapiennej

Opis lekcji:

Uczniowie naszej szkoły uczyli się jak wykrywali białko. W tym celu przygotowali białko jaja kurzego. Przedstawiliśmy dwa procesy denaturacji i koagulacji białka.zachodzi denaturacja białka. Niestety z braku odczynników nie mogliśmy przeprowadzić reakcji biuretowej ale uczniowie reakcję tą obejrzeli na filmie.

Opis lekcji:

Uczniowie klas 7 poznawali proces denaturacji białka. Na białko jaja kurzego podziałali wrzątkiem, octem i spirytusem oraz zasadą. Zauważyli zmiany wyglądu w każdej z próbek, jednak różniły się one między sobą. Wyjaśniliśmy na czym polega proces denaturacji i że zachodzi pod wpływem wysokiej temperatury, kwasów, alkoholu. Przedstawiliśmy różnice między procesem denaturacji a koagulacji białka

Opis lekcji:

W klasie 7 odbyła się lekcja dotycząca tlenu. Na podstawie własnej wiedzy, filmu edukacyjnego oraz prostego doświadczenia uczniowie wyciągnęli wnioski. Tlen jest bezbarwnym, bezwonnym, niepalącym się gazem. Podtrzymuje on jednak spalanie.

Opis lekcji:

W klasie 7 przeprowadziłam lekcję dotyczącą tlenu. Uczniowie wypełniali kartę pracy, w której na podstawie zdobytej wiedzy odnotowywali swoje wnioski. Młodzi odkrywcy stwierdzili iż tlen jest bezbarwny, bezwonny oraz niepalny. Zauważyli również że podtrzymuje on spalanie. Najważniejszym wnioskiem jednak było iż bez niego nie byłoby życia.

Opis lekcji:

Uczniowie z klasy 8 poznawali odczyn roztworu produktów. Wykorzystując proste produkty spożywcze stwierdzaliśmy ich odczyn. Analizowaliśmy wnioski każda substancja chemiczna ma określony odczyn, który możemy sprawdzić za pomocą naturalnych inhibitorów, za pomocą uniwersalnych papierków wskaźnikowych lub chemicznych wskaźników.

Opis lekcji:

Zajęcia z tematu Skrobia - czyli dlaczego ziemniak tuczy odbyły się w klasie 7 . Uczniowie z nauczyciel przygotował zawiesinę mąki ziemniaczanej. Po dodaniu jodyny do zawiesiny barwa zmieniła się.

Opis lekcji:

Lekcję z zagadnienia dotyczącego DNA przeprowadzona w klasie III gimnazjum. Uczniowie Ci mają która już wiedzę z genetyki dlatego chętnie uczestniczyli w lekcji. Uzupełnili z ogromnym zaangażowaniem karty pracy.

Opis lekcji:

Klasa 7 poznała pojęcie gęstości wynikającej z masy i objętości. Na początku zajęć poznaliśmy pojęcie gęstości oraz jego zależność wynikającą z dwóch wielkości masy i objętości. Po obejrzeniu filmu edukacyjnego i porównaniu różnych roztworów wyciągnęliśmy wnioski.

Opis lekcji:

Zainspirowani lekcją związaną z krystalizacją, my również przeprowadziliśmy ten proces. Uczniowie przygotowali przesycone roztwory soli i ciepłej wody. Cierpliwie czekali na efekty swojej pracy i efekty były zaskakujące.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.